17 Eylül 2020 Perşembe

GAP GEZİSİNDEN ANILAR 7.BÖLÜM

Hatay'a doğru yola çıkıyoruz;

Teras Park Otel'e varıyoruz.

Otelimizden Hatay gece manzarası; Nefis Antakya yöresel menüsünden hazırlanmış yiyecekler eşliğinde hem doyuyor,hemde manzara eşliğinde Otel İşletme sahibinin ikramları ile geceye güzellik katıyoruz. Yorgunluğumuz dani bitiyor ve istirahate çekiliyoruz. Sabah manzarasını da merak etmiyoruz değiliz tabii;sabah görüşmek üzere iyi geceler...

Günün yorgunluğu atılmış,güzel bir teras kahvaltısı ardından Hatay manzarasını seyrediyoruz:

Nur Dağları,Gavur Dağları ya da Amanos Dağları arka tarafı Suriye...

Hatay Arkeoloji Müzesi görselleri ile gezimize devam ediyoruz.

Mozaik görselleri ile Müze gezimize devam ediyoruz. Dünyanın ikinci büyük mozaik kolleksiyonu olarak değerlendirilen eserler 3 bin metrekare alanda sergilenmektedir.1200 metrekare tek parça yer mozayiği burada sergilenmektedir. Yer ,duvar ve taban mozaikleri Antakya müzesinin eşsiz görselleri arasında yer alıyor.Roma dönemine ait bu eşsiz mozaikleri görelim;

Not : 1993 yılında yapılan bir temel kazısında bulunan ve İstanbul Arkeoloji Müzesi'ndeki İskender Lahdi'den sonra en önemli lahit olarak gösterilen 10 tonluk Antakya Lahdi ,eski müzeden alınıp Hatay Arkeoloji Müzesine taşınmış.

"Bir Kimsenin Allah'a Olan Sevgisinin İşareti şu üç Haslettir:
Deniz misali Cömertlik,Güneş misali Şefkat,Toprak misali Tevazu."
Bayezid-i Bistami

ST.PIERRE KİLİSESİ ANIT MÜZESİ,ULU CAMİİ VE TÜRK KATOLİK KİLİSESİ'ni gezelim;

Düşmanlarından kaçış için kullandıkları,kaçış kapısı alt sol köşedeki dehlize açılan kapı;

Türk Katolik Kilisesi;

Bu yönden bakıldığında hem Ulu Camii hem de Türk Katolik Kilisesi görselini birlikte görebiliyorsunuz.Medeniyetler Beşiğinde bu normal ve hoşgörü timsali olsa gerek.

Ulu Camii görselleri;

Hatay şehir görselleri ile devam edelim;

Hatay Antakya gezimizinde sonuna geldik ve dönüş yolunda son durağımız Adana ilimiz.Adana ilimiz görselleri ile buluşmak üzere...