25 Ekim 2020 Pazar

KARADENİZ VE BATUM GEZİSİ 5.BÖLÜM

 Batum gezimiz başlıyor; Gürcü gümrüğünden geçici (günlük) aldığımız pasaport yerine geçen belge ile geçiyoruz. Ve Türk kökenli bir vatandaşın işlettiği benzin istasyonu yanındaki döviz bürosundan Gürcü paralarımızı alıyoruz.Dönüşte kalan dövizlerimizi burada tekrar Türk parasına çeviriyormuşuz.

Karnımız da acıkmıştı ve Türklerin işlettiği güzel bir lokantada gerek Gürcü Lezzetleri,gerek Türk Mutfağı yiyecekleri ile karnımızı güzel doyurduktan sonra Gürcistan gezimiz başladı.











Parklardaki aktiviteler ile ilgili materyaller dikkatimi çekti;




Tarihi Kültür Merkezi;

























Şehir merkezinde yaya geçidinde ışıkların olmadığı noktalarda geçiş önceliği yayaların.Yayayı geçide yaklaştığını görüyorlar durup ve geçişini bekliyorlar. Çok dikkatimi çekti!

Batum'da yeni yapılar bile şehrin tarihi dokusunu bozmayacak şekilde tarihi dokuya uygun olarak yapılmış.



Bambu ormanı parkın içinde ;









Ve özel seri Efes Pilsen biramızıda yudumladıktan sonra, Karedeniz gezimiz kaldığımız yerden devam etmek üzere otobüsteki yerlerimizi aldık. 

Not: Ayder Yaylası ve Artvin gezimiz ile tekrar birlikte olmak üzere Batum'a veda ettik. Sağlıklı kalın, bloğumu takipte kalın. Yorumlarınızı bekliyorum... 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder